Certificat de Professionalitat SSCE0110 – Mòdul 3 MF 1444_3: Impartició y tutorizació d’acciones formatives per a l’ocupació
A ROI GESTIÓ s’esta cursant el Certificat de Professionalitat SSCE0110 – Docència de la Formació Professional per a l’Ocupació en Modalitat de Teleformació, el qual és necessari per a poder impartir formació vinculada a certificats de professionalitat.
Aquest Mòdul aquesta dividit en dues unitats formatives:
UF1645: Impartició d’accions formatives per a l’ocupació (70 hores)
UF1646: Tutorització d’accions formatives per a l’ocupació (30 hores)
UF1645: Impartició d’accions formatives per a l’ocupació (70 hores).
1.Aspectes psicopedagògics de l’aprenentatge en formació professional per a l’ocupació
- El procés d’ensenyament-aprenentatge en la formació de persones adultes
- La motivació
- La comunicació i el procés d’aprenentatge
2.Dinamització de l’aprenentatge en el grup segons modalitat d’impartició.
- Característiques distintives de l’aprenentatge en grup.
- Tipus de grups.
- Fases del desenvolupament grupal.
- Tècniques de dinamització grupal, situació i objectius d’aprenentatge.
- Coordinació i moderació del grup.
- Tipus de respostes davant les actuacions de l’alumnat.
- Resolució de conflictes.
3.Estratègies metodològiques en la formació professional per a l’ocupació segons modalitat d’impartició.
- Mètodes d’ensenyament.
- Principis metodològics.
- Estratègies metodològiques.
- Elecció de l’estratègia
- metodològica en funció d’Habilitats docents:
- Estils didàctics.
- La sessió
- La simulació docent
- Utilització de l’aula virtual.
UF1646: Tutorització d’accions formatives per a l’ocupació (30 hores).
1.Característiques de les accions tutorials en formació professional per a l’ocupació.
- Modalitats de formació: presencial, a distància i mixta.
- Pla tutorial: estratègies i estils de tutoria i orientació.
- Estratègies d’aprenentatge autònom.
- Estils d’aprenentatge.
- La comunicació online.
- La figura del tutor presencial i tutor en Línia
2.Desenvolupament de l’acció tutorial.
- Característiques de l’alumnat.
- Temporalització de l’acció tutorial.
- Realització de cronogrames.
- Disseny d’un pla d’actuació individualitzat.
3.Desenvolupament de l’acció tutorial en línia
- Característiques de l’alumnat.
- Elaboració de la “guia del curs”.
- Tasques i activitats, la seva avaluació i registre de qualificacions.
- Responsabilitats administratives del tutor.
- Elaboració de videotutorials amb eines de disseny senzilles.
- Criteris de coordinació amb tutors i prefectura d’estudis.
DURADA: 100h
MODALITAT: Teleformació
DATA: 20/07/2019 a 07/10/2019
LLOC IMPARTICIÓ: Tutories presencials i exàmens a Barcelona i València.